T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
İlimiz, coğrafi konum itibariyle, farklı iklim ve toprak özelliklerine sahip olması, sulu ve kuru şartlarda farklı ürünlerin yetiştirilmesinin önünü açmaktadır. İlimiz toprakları genel olarak tarıma elverişli olup konveksiyonel tarım modeli benimsenmiştir. Modern tarım tekniklerinin uygulandığı İlimizde, ağırlıklı olarak, buğday, arpa, şekerpancarı, çerezlik ayçiçeği, çerezlik kabak, patates, baklagiller, yem bitkileri, elma, üzüm yetiştiriciliği yapılmaktadır.
KAYSERİ YÜZÖLÇÜMÜNÜN CİNSLERİNE GÖRE DAĞILIMI
Kayseri’de 2022 yılında üretim bakımından en fazla üretilen tarla ürünü 1.044.649-ton ile şekerpancarıdır. Yüzölçüm bakımından en fazla Alana ekilen tarım ürünü ise 1.681.008 dekar ile buğdaydır. Buğdayın üretim miktarı ise 2022 yılında 397.511-ton olarak gerçekleşmiştir.
İlimizde 155.038 da alanda meyvecilik ve bağcılık yapılmaktadır.
İlimizde 3.826.381 da alanda tarla bitkileri üretimi yapılmaktadır.
İlimizde 382.450 da alanda sebzecilik ve 61 da alanda 1.131-ton üretim miktarı ile örtü altı yetiştiricilik yapılmaktadır.
2023 yılında hastalık, zararlı, yabancı ot, ambar zararlıları olmak üzere 66 konuda mücadele programı planlanmıştır. Bitkisel Üretim ve Bitki Sağlığı Birimince teknik personele yönelik bilgilendirmeler, kültürel tedbirler, biyoteknik mücadele gibi alternatif yöntemlerin yaygınlaştırılması, kimyasalların kontrolü ve izlenmesi, hatalı ilaç kullanımı ve kalıntısının önlenmesini hedefleyen sürveyler ve çalışmalar yürütülmektedir.
2022 yılı için 14 ilçede 1.000.000 dekar buğday arazisi Zirai Mücadele Programına alınmış ve mücadele görev yapmak üzere İl Müdürlüğümüz Merkez Ekip koordinatörlüğünde 14 ilçede, 100 teknik personelden ibaret 28 ekip (1 adedi kontrol ekibi) oluşturulmuştur. Birimimizce Pınarbaşı İlçesinde 4 (Cinliyurt, Melikgazi, Olukkaya, Panlı), Tomarza’da 2 (Sümengen, Kızılören), Felahiye’de 2 (Büyüktoraman, Silahtar) ve Kocasinan’da 1 (Hırka) olmak üzere 9 kışlakda ilkbahar ve sonbahar süne kışlak sayımları gerçekleştirilmiştir. Yapılan sayımlarda 2023 yılı ilkbahar dönemi için canlı süne ortalaması 1,32 ad./m2 iken, sonbaharda kışlaklar sayılacaktır 2023 yılında süne sürvey sonuçlarına göre, ilaçlamalama eşiğinde süne bulunmamaış ve ilaçlama yaptırılmamıştır. Süne mücadelesi ile ilgili veriler Bitki Sağlığı Karantina Sistemine tanımlanmaya devam etmektedir. Diğer zirai mücadele çalışmaları ise entegre mücadele genel prensipleri doğrultusunda yürütülecektir. Mücadele dönemi geldiğinde gerekli kontroller yapılarak bu konuda Tarım ve Orman Bakanlığına rapor gönderilecektir.
Hayvancılık
Çayır ve mera alanlarının toplam arazi varlığının % 36’sını teşkil etmesi İlimizde hayvancılığın gelişmesinde önemli etkileri bulunmaktadır. İlimizde Sığır, manda, koyun, kıl keçisi yetiştiriciliği yapılmaktadır. İlimiz ekonomisine katkı sunan diğer hayvancılık sektörleri yumurta tavukçuluğu ve arıcılıktır.
Arıcılık Faaliyetleri; İlimiz genelinde 2022 yılında 929 adet arı işletmesi ve 62.785 aktif kovan mevcuttur. 2022 yılında 1.594.400 TL hayvancılık desteklemesi kapsamında arılı kovan destekleme ödemesi yapılmıştır.
İlimizde su ürünleri yetiştiriciliğinin ilk tesisi 1987 yılında, Pınarbaşı ilçemize bağlı Yukarıkaragöz mevkiinde kurulmuştur. 2013 yılında 70 işletmede, 11.225-ton alabalık üretilerek Türkiye içsu balıkları yetiştiriciliğinde, denize kıyısı olmayan iller arasında 3. sırada yer almıştır.
Su ürünleri yetiştiricilik belgesine olan ve 31.10.2023 tarihi itibariyle faaliyet gösteren 40 adet işletme vardır. Bu işletmeler yıllık toplam 21.099-ton proje uygulama kapasitesine sahiptir. Karada kurulu beş kuluçkahane ile kendi yavrusunu üreten işletmelerde ise 232 Milyon adet yavru balık, 240 Milyon adet yumurta üretimi kapasitesi mevcuttur. İlimizde en yoğun yetiştiricilik faaliyeti, 16 işletmenin yıllık 14.750-ton su ürünleri üretimi proje kapasitesi ile Yamula Baraj Gölü’nde gerçekleşmektedir. Su Ürünleri Yetiştiricilik Tesisi kurmak isteyen müteşebbislerin başvuruları “Su Ürünleri Yetiştiriciliği Yönetmeliği” hükümlerine göre değerlendirilmektedir.
Alternatif tür çeşitliliğini artırmak için desteklediğimiz hem kuluçkahane hem de yetiştirme ruhsatlı, yıllık 1,5-ton kapasiteli, Türkiye’nin ilk Tıbbi Sülük Yetiştiriciliği Tesisi, Kayseri İlimizde bulunmaktadır.
2010 yılında bölgemizde bir üretici ile uygulanmaya başlanan İyi Tarım Uygulamaları, Bakanlık projesi ve İTU’ na verilen destekleme ile birlikte artış göstermiştir.
2023 yılı İyi Tarım Uygulamaları sertifikasyon süreci 31 Ocak 2024 tarihine kadar devam etmiş olup, Bakanlığımızca yetkilendirilmiş sertifikasyon kuruluşlarınca Müdürlüğümüze 182 üreticinin sertifikasyon bildirimi yapılmıştır. Üretici ve tüketicilere yönelik düzenlenen 17 eğitim çalışması ile 441 kişiye İklim Değişikliğine Uyum, İlk Yardım, Temel Hijyen, Bitki Koruma Ürünleri, Entegre Mücadele Yöntemleri, BKÜ Uygulama Yetkisi, İyi Tarım Uygulamaları İle Mantar Yetiştiriciliği eğitimi verilmiştir. 31 personelin katılımı ile 1 hizmet içi eğitim düzenlenmiştir.
İyi Tarım Uygulamaları Birimince 68 adet Bireysel ve Grup Sertifikasyonu Denetimi 30 adet Piyasa Denetimi gerçekleştirilmiştir.
2023 yılında uygulanan “İyi Tarımla Mantarım Güvende Projesi” kapsamında 2 bireysel üreticinin sertifikasyon süreçleri tamamlanmış olup, toplam 1000 metrekare alanda yaklaşık 100 ton istiridye mantarının İTU sertifikasyonu sağlanarak İTU eğitimleri tamamlanmıştır.51.000 TL bütçeli projemizde üreticilerimize İTU’da kullanılmak üzere ekipman ve uyarı tabelası temini yapılarak demanstrasyon malzemelerinin teslimi yapılmıştır. 2024 yılı için çerezlik kabak yetiştiricilerimizin İTU’na geçirilmesine yönelik proje hazırlıkları tamamlanarak Bakanlığımıza sunulmuştur.